torsdag 30 augusti 2012

BOWLING & MÅ BRA

TABOO JET BLACK

Efter förra onsdagens träning med nya klotet, som jag fick i födelsedagspresent av Pekka & Hasse - TACK kompisar! hade jag väldigt ont i ringfingret så Mattias som borrade upp klotet gratis som födelsedagspresent TACK Matte! fixade ny insats så gårdagens träning gick smärtfritt..... Kändes riktigt bra och klotet går riktigt bra och rör om i kägelhögen på ett skönt sätt. Klotet går långt ner innan det svänger och så det svänger...... Ska bli riktigt roligt att spela träningsmatcherna nu i helgen och nästa helg börjar seriespelet. Gissa om jag är taggad.

Nu har jag bestämt mig.....
Efter att ha gått upp några kilon (igen) under sommaren så sa en kompis i bowlingen...
- har Du gått ner i vikt Reidar? och han menade det.... han tyckte magen var betydligt mindre än i våras..... Så, då är det kanske inte så farligt som jag trodde... så nu har jag bestämt mig för att återigen få in i skallen att "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".
Så det är bara att börja promenera och äta på ett annat sätt, fler mellanmål med frukt. Halvera mängden på tallriken till lunch, ta resten till middag. Huvudsaken är att jag får i mig mat ofta i små mängder så jag inte går och är småsugen hela tiden.... kanske kan jag på detta viset minska sötsuget..... Nu vill jag höra hejaropen...... stötta mig nu!!!!

KÄMPA REIDAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar