torsdag 8 mars 2012

UPPSÄGNING

I morgon (fredag) kommer jag att bli uppsagd pga ekonomiska skäl.
Arbetsgivaren och jag är INTE överens. Jag tror att det skulle fungera med lite åtstramning och satsning på bl.a. lotterier och att man använder en del av det stora arvet man fått för att åter vända den nedåtgående trenden. - Man måste våga satsa för att vinna! Allt detta för att GSK fortfarande ska kunna ha en heltidsanställd kanslist och en levande förening. I och med detta tappar man också sin vaktmästare, som kommunen tillhandahåller gratis på anläggningen. Men vaktmästaren får inte vara ensam på arbetet, därför kommer han också att sluta på GSK. Men detta är valet GSK har tagit och låt oss bara hoppas att ledarna och de få ideella ledarna som finns kvar inte tycker att deras arbetsbörda blir för stor. Om så skulle bli fallet kommer dessvärre föreningen få mycket svårt att överleva.
För mig personligen är detta i dagsläget helt klart en personlig och ekonomisk tragegi.....

2 kommentarer:

  1. Ja fy faen Reidar, detta var inte roligt... Tråkigt när något man brinner för inte fungerar men hoppas du hittar något som kan ge dig inte bara lön utan också en själslig tillfredsställelse. Lycka till nu!

    //Antti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förändrar ju allt.... jag som hade allt uträknat. Skuldfri lagom till pension (65 år) och sedan en lagom skaplig pension till dödsdagar...... Nu är helt plötsligt sp+elreglerna ändrade av människor som inte vågar satsa....

      Radera