lördag 3 mars 2012

Facebook är överskattat......

Har upptäckt senaste tiden att facebook inte är som det har varit..... En del av mina vänner, för att inte säga.... Många av mina vänner är inte längre så aktiva de var förut. Vilket för min del faktiskt gör fb betydligt mindre attraktivt. Så därför..... Kommer jag framgent att skriva mindre på fb och betydligt mer här på min blogg.

I torsdags gick jag hem tidigare, kände mig matt, grymt trött och både ögonen och huvudet värkte. Lägg därtill lite snorig oxå, så förstår Ni att jag misstänkte influensa.....
Nu är det lördag och visserligen värker kroppen men varken febern eller övriga influensasymptom verkar visa sig..... Så har jag tur är jag ordentligt på benen igen om måndag.

På måndag ska jag hämta min nya begagnade bil en Renault Scenic 2004.
Min Carisma är otroligt fin, men jag får bara svårare och svårare att komma in och ur den.... beror på min rygg och nacken...


När det gäller jobbet så blir det förhandling om halvtidstjänst. Det är ju svårt att kunna leva på, så det blir till att jaga nytt jobb. Någon som vet något om jobb hör av Er.
Kan väl tillägga att jag INTE är överens med min arbetagivares syn på ekonomin, visst är den mycket ansträngd, men jag tror att utan både kanslist och vaktmästare kommer situationen att bli än värre.... Ledare, spelare, föräldrar och styrelsen får ta ett så stort ansvar och del i arbetet (tvätt, gräs, städning + den administrativa biten m.m.) att jag tror att arbetsbördan blir för stor och många kommer att sluta......... bara en gissning...... En vaktmästare på halvtid kommer inte klara av jobbet, det hinns inte med......

På återhörande, ha nu en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar