fredag 21 oktober 2011

LIVETS ÖDE.....

Jag kan inte annat än leva med den förändring i livet
som står framför min dörr,
jag inser nu att livet aldrig blir som förr,
och att vi aldrig ska ta något för givet!
Reidar Rudenstén 2011-10-21
_______________________________________

Mina ögon kan tindra,
Min mun kan le,
Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se!
Okänd
_______________________________________

Endast genom handling vinner livet i betydelse.
H. C. Andersen
_______________________________________

Aldrig skryta och aldrig klaga,
om du gud och folk vill behaga.
Svenskt ordspråk
_______________________________________

Livet kan bara förstås bakåt
men måste levas framåt.
Søren Kierkegaard
_______________________________________

Du lär så länge du lever, heter det.
Jag tror att motsatsen är lika sann.
Bengt Feldreich
_______________________________________

Det gäller att ha mod att vara den man är
och inte tappa modet för att man är den man är.
Thorvald Gahlin
_______________________________________

Utan mod kan du inte förändra någonting.
Maya Angelou
_________________________________________________

Hemligheten med lycka är att vara vän med sig själv.
Bernard le Bovier de Fontenelle
_________________________________________________

Livet går vidare och blir antagligen (efter ett tag) lättare att leva....
Slippa alla konflikter som kommer i syskonskaran bara för att någon vägrar prata och andra trots önskan om detsamma valt att lägga "konflikten" under mattan och gå vidare.
Jag vägrar att göra detta, jag vill inte snubbla på mattan senare i livet.

Nu önskar jag mig bara lugn och ro.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar