måndag 25 juni 2012

INGEN LÖSNING PÅ JOBBFRONTEN

Efter ett smärtsamt NEJ från en ev. ny "arbetsgivare" är vi nu tillbaka på ruta ett.... Detta trots att det nästintill utlovades en "anställning".... Hur det ena stunden kan låta så positivt och sedan vända så markant är för mig en stor gåta..... Det lät så bra att jag sedan första beskedet inte har kollat hur arbetsmarknaden ser ut, dvs jag har inte letat aktivt efter annat jobb, eller annan lösning...... 1 ½ månad tillspillo och nu är det semestertider dessutom...

Nu har min arbetsgivare möte i kväll så det blir till att ligga sömnlös åter en natt...... kommer alltså ytterligare besked under tisdag förmiddag . . . .

Blir det semesterstart på måndag eller inte.....
Har jag råd att fira min 60-årsdag......
Räddas min ekonomi eller blir det katastrof.....
Rasar ALLT eller lyckas jag resa mig på nio.....

Någon..... GIV MIG STYRKA!!!
_______________________________________

Måndag kväll kl. 19:20

Telefonen ringde och det var min arbetsgivare.....
NYTT BESLUT.....

"- Vi skjuter fram varslet (uppsägningen) till den 31 januari 2013.
- Vi vill försöka hitta lösningar, då vi också trodde att det var "klappat o klart" med det andra jobbet..... så därför har vi inte jobbat så hårt med att hitta andra lösningar. Vi vill behålla vår personalstyrka intakt, det är viktigt för oss".

Det var skönt att veta, så nu kan vi gemensamt jobba för att hitta andra lösningar som innebär att jag kan fortsätta på mitt nuvarande arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar