måndag 5 mars 2012

JOBBIG MARDRÖM

Inte roligt att en måndag morgon vakna upp genomsvettig efter att ha haft en rejält jobbig mardröm....
Min arbetsgivare har som bekant flaggat för förhandling om min tjänst och vill ha ner den till 50%..... Vilket givetvis gör att jag får svårt att klara mig ekonomiskt i framtiden och jag som "bara" har 5 år kvar till pension.

Mardrömmen var att jag gick på A-kassa och hade lönegaranti men detta till trots hade jag ca. 3500 kr mindre i plånboken varje månad vilket i sig betydde att jag inte hade pengar så att det räckte till alla räkningar. Eftersom banken drar sina pengar den sista varje månad var det just banken som blev utan...... så dom sålde min lägenhet och jag blev ställd på bar backe...... i mardrömmen sov jag i trappuppgångar och gick dagtid och plockade burkar i stan.....

Jag var verkligen svettig när jag vaknade upp i morse vid 06:20-snåret......
Nu när jag sitter på jobbet är ju inte ångestattacken så långt borta..... det kan vara jobbigt att leva......

Ge mig styrka NU!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar