söndag 17 juli 2011

Sömnlösa nätter i Boda

Äldreboendet på Bodagatan 28 stör min nattsömn (trots flera tillsägelser). Nu är det sommarvikarierna som "lever om" om nätterna. Sitter på balkongerna (små resonanslådor) och pratar, skrattar, först väckt vid halv två-tiden på morgonen.... När jag sedan lyckats somna är dom i farten igen kl. 06:30.... och när jag öppnar altandörren för att be dom vara tysta... känner jag cigarettrök..... .....kommunen har ju rökförbud..... och "fanstygen" skrattar åt mig, jag förstår inte vad som är roligt med detta!!!
Detta har varit ett problem för mig, till o från i ca. 9 år.... dags att kommunen tar detta på allvar.... mitt nästa steg blir massmedia.....
Jag har kanske inget behov av skönhetssömn längre..... men jag vill ändock sova om nätterna och vara någorlunda utvilad när jag vaknar på morgonen.

2 kommentarer: