söndag 27 februari 2011

SAKNAR NERVOSITETEN / MOTIVATIONEN


. . . i bowlingen!

Det var längesedan, mycket längesedan jag var nervös inför en bowlingmatch eller tävling. Inte ens i Borås största cuptävling BT-cupen (för 3-mannalag) infinner sig nervositeten. Nervositeten behövs för att känna att det är något viktigt i görningen....... detta har jag inte känt på många, många år. Även för att hålla MOTIVATIONEN UPPE, behöver man känna lite nervdarr emellanåt... När nervdarret saknas blir spelet monotont (enformigt) och många moment blir till måsten.... dvs. Fast jag inte vill så "måste" jag ställa upp för laget och kompisarna...... och när jag vet att jag INTE presterar mitt bästa så känner jag ändå att jag sviker. 
Det är i detta läget det är så lätt att hamna i en negativ spiral..... tycker att det är långa jobbiga resor....... tycker att matchtiden är för tidig eller att det är så jobbigt att vara borta hela dagen...... Men har man motivationen och tycker att bowlingen ÄR ROLIG så spelar långa resor, konstiga tiden INGEN SOM HELST ROLL.... utan då ÄR JU BOWLING KUL.... så enkelt är det ju.

Pga av ovanstående har jag nu tagit beslutet att lägga kloten på hyllan..... inte på en gång, utan när säsongen är slut...... men jag kommer inte att träna mera, bara ställa upp i matcher om klubben saknar folk eller känner att dom VILL använda mig i något lag. Jag vill INTE SVIKA mina kompisar!

Om det blir som lagledare i fotboll jag dyker upp eller inte är inte bestämt ännu....jag funderar vidare......

Kontentan av detta till Er som läser detta är......  varför göra saker Ni inte tycker ger Er någonting, ta ett beslut, då känns det genast bättre.....

GÖR DET SOM KÄNNS RÄTT FÖR JUST DIG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar